onsdag 17 oktober 2007

A la curly??




Jag har börjat locka mitt hår med en locktång när jag tröttnar på att bara ha det lilla självlockiga jag redan har. För ibland är det faktiskt inte tillräckligt jag vill ha mer! Som en med rakt hår vill ha lokigt och en med lokigt vill ha rakt? Hmm
Vad är det med oss egentligen vi är aldrig nöjda!?
Jag som faktiskt har självlockigt och om jag fönar det så kan det bli relativt rakt om jag vill det men ändå är man inte nöjd. Jag undrar när och om man någonsin kommer bli nöjd... väntar!!

Pratade med min kära partner - bloggare Louise och hon berättade hur hon hade fått en sån där riktigt gammal och fin locksak som man värmer först och sen sätter spolar i håret eller så torkar man det sen... så mycket vet jag inte! Men hon fick den av sin kära farmor (som är en underbar farmor) så gulligt! Så on berättade att hon skulle börja använda den och stoppa i dem i håret och sen springa runt i hemmet, fixa, klä på sig och äta frukost i fred utan behöva tänka på att stå och föna håret fint i en "timma". själv sitter jag med min locktång i högsta hug och fixar och donar när jag känner för det och definitivt har tid, då det tar ett tag ju...

Inga kommentarer: